SOS-II-01: Wydawanie dowodów osobistych w przypadku zmiany danych osobowo - adresowych, zniszczenia,utraty lub upływu terminu ( po 10 latach ) po raz pierwszy i dla osoby małoletniej
Urząd Gminy Laszki
Karta nr SOS-II-01
WYDAWANIE DOWODÓW OSOBISTYCH W PRZYPADKU ZMIANY DANYCH OSOBOWO - ADRESOWYCH, ZNISZCZENIA,UTRATY LUB UPŁYWU TERMINU ( PO 10 LATACH ) PO RAZ PIERWSZY I DLA OSOBY MAŁOLETNIEJ
Komórka odpowiedzialna
Referat Spraw Obywatelskich
Osoba właściwa do załatwienia sprawy
Iwona Andrejko - Inspektor I piętro, pokój nr 5, tel. 16 628 50 46 wew. 105
Sposób załatwienia sprawy
Wydanie dowodu osobistego
Wymagane dokumenty
Złożenie wniosku w postaci papierowej odbywa się w drodze złożenia
w siedzibie organu dowolnej gminy wypełnionego i podpisanego własnoręcznie
przez wnioskodawcę formularza albo w drodze podpisania przez wnioskodawcę
w siedzibie organu gminy formularza, który został wypełniony przez
pracownika tego organu na podstawie podanych przez wnioskodawcę danych
oraz danych zawartych w rejestrze PESEL.
Jedna kolorowa fotografia osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego
o wymiarach 35 x 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą
ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od
wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80%
fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiającą
osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami,
patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami. Dopuszcza
się złożenie fotografii:
- w ciemnych okularach przez osoby z wadami wzroku, potwierdzone
orzeczeniem o niepełnosprawności
- z nakryciem głowy zgodnie z wymogami wyznawanej religii, potwierdzone
zaświadczeniem ze wspólnoty wyznaniowej.
- uzasadnionych przypadkach organ gminy może wydać dowód osobisty na
wniosek, do którego została dołączona fotografia przedstawiająca osobę
z zamkniętymi oczami, innym niż naturalny wyrazem twarzy lub z otwartymi
ustami. Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia
wniosku. !!!
Dowód lub paszport, a w przypadku osób, które nabyły obywatelstwo polskie - dokument podróży lub inny dokument stwierdzający tożsamość
W przypadku gdy dane zawarte we wniosku nie są zgodne z danymi zawartymi
w Rejestrze Dowodów Osobistych lub rejestrze PESEL, organ gminy może,
w celu wyjaśnienia niezgodności, żądać od wnioskodawcy skróconego odpisu
polskiego aktu urodzenia (w przypadku osób, które nie wstąpiły w związek
małżeński) albo skróconego odpisu polskiego aktu małżeństwa (w przypadku
osób, które zawarły związek małżeński) lub orzeczenia sądu w przypadku
niezgodności danych osobowych, oraz dokumentu poświadczającego
obywatelstwo polskie w przypadku niezgodności dotyczącej obywatelstwa.
Wniosek składa osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego wniosek składa rodzic, opiekun prawny lub kurator (w obecności tej osoby, wyjątek stanowią osoby, które nie ukończyły 5 roku życia)
Opłaty
Nie podlega opłacie
Czas załatwienia sprawy
W terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
Formularze do pobrania
Wniosek o wydanie dowodu osobistego
Inne informacje
Dokumenty należy składać i odbierać osobiście. Posiadacz dowodu osobistego w ciągu 14 dni od daty zmiany danych zawartych w dowodzie winien wystąpić o jego wymianę. Osoba małoletnia odbiera dowód osobisty w obecności jej przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2010 Nr 161 poz.
1131 z późń. zm.)
Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie
wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania
dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2015
r. poz. 212)
Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (tj. Dz.U. z 2014 r.
poz 183, 1195)
Metryczka Urzędu
URZĄD GMINY W LASZKACH
Adres: 37-543 Laszki 36 Tel.: centrala (0 prefix 16) 628 50 46 Godziny otwarcia urzędu: poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek: 7:30 - 15:30, środa 8:00 - 16:00 e-mail: sekretariat@laszki.eu Strona internetowa: www.laszki.pl